Aanmelden voor Wijnpost

logo donker logoo licht logo
  • Home
  • Diensten
    • Alle diensten
    • Basis Brut
    • De Smaakmaker
    • Méthode Toost
    • Grand Cru content
      • Content- en inhaakkalender
    • Spreker
    • Trainingen
    • Toost-tijd
  • Méthode Toost
  • E-book
  • Webshop
  • Blog
  • Over Toost aan Tafel
    • Over Toost aan Tafel
    • Disclaimer & privacyverklaring
    • Algemene voorwaarden
  • Contact
0
  • Winkelwagen is leeg
logo donker logoo licht logo
  • Home
  • Diensten
    • Alle diensten
    • Basis Brut
    • De Smaakmaker
    • Méthode Toost
    • Grand Cru content
      • Content- en inhaakkalender
    • Spreker
    • Trainingen
    • Toost-tijd
  • Méthode Toost
  • E-book
  • Webshop
  • Blog
  • Over Toost aan Tafel
    • Over Toost aan Tafel
    • Disclaimer & privacyverklaring
    • Algemene voorwaarden
  • Contact
mobiel logo
  • Home
  • Diensten
    • Alle diensten
    • Basis Brut
    • De Smaakmaker
    • Méthode Toost
    • Grand Cru content
      • Content- en inhaakkalender
    • Spreker
    • Trainingen
    • Toost-tijd
  • Méthode Toost
  • E-book
  • Webshop
  • Blog
  • Over Toost aan Tafel
    • Over Toost aan Tafel
    • Disclaimer & privacyverklaring
    • Algemene voorwaarden
  • Contact

Contact 

Yes, je hebt de contactpagina gevonden! Bel of mail mij als je vragen hebt over mijn diensten of een blog. Op de hoogte blijven? Meld je aan voor mijn wijnpost.

Aanmelden voor wijnpost
Heb jij een prangende (content)vraag over jouw wijnbedrijf of wil je bespreken welke dienst het best bij jou past? Neem dan contact met mij op. Geen blogs missen en als eerste op de hoogte zijn van nieuwe diensten? Meld je aan voor mijn de wijnpost (nieuwsbrief) van Toost aan Tafel.
Bellen Mailen Toost-tijd plannen

    *verplicht

    toostaantafel

    🍷 Contentspecialist voor wijnprofessionals
    🥂 Van bulk naar bestseller met de Méthode Toost
    ⬇️ Download het gratis e-book over storytelling

    Manon | Toost aan Tafel
    Hoe ziet jouw website eruit op de telefoon? Heb je Hoe ziet jouw website eruit op de telefoon? Heb je dat wel eens getest of ben je dat helemaal vergeten?
Bijna de helft van de Nederlanders bekijkt websites op zijn telefoon. Maar omdat we vaak een website maken vanachter onze laptop, wordt de mobiele versie nog wel eens vergeten.
Niet handig. Want als bezoekers niet binnen één oogopslag kunnen zien wat je te bieden hebt, waar je menu zit of hoe ze wijn kunnen bestellen, haken ze af.
En nog erger, in dat geval zal meer dan de helft van de mensen je site NIET aanbevelen bij anderen (bron: SocPub). Dus, tip van flip: neem je website eens goed onder de loep en zorg voor een duidelijke mobiele versie! Inclusief passende teksten.
Sla deze post op als je dit niet wilt vergeten.
#winepreneur #sales #branding #basisbrut #websitecheck #contentspecialist #wijnprofessional #wijnmaker
    Proost! Het is Drink Wine Day! Een van de vele 'fe Proost! Het is Drink Wine Day! Een van de vele 'feestdagen' die zijn bedacht in Amerika. Ik kan je zeggen, een prima dag om jouw wijn(merk) in het zonnetje te zetten!
En trek vanavond (of vanmiddag) vooral een mooie fles wijn open. Want elke dag is een reden om goede wijn te drinken.
Deel deze post in je stories als je het daarmee eens bent 😉.
#inhaker #inhaakkalender #wineinspiration #winepreneur #contentspecialist #wijnprofessional #nationalewijndrinkdag #nationaldrinkwineday #drinkwineday
    Heb jij een mastermindgroep? Drie of vier andere o Heb jij een mastermindgroep? Drie of vier andere ondernemers met wie je kunt sparren over je bedrijf? Ik zit sinds november in een mastermind met deze vier te gekke ondernemers 🥳. Allemaal gek op wijn en eten (net als ik), maar stuk voor stuk hebben we een andere focus en andere doelen.
En dat werkt zo ontzettend motiverend en inspirerend! 🤩 Vanochtend hebben we weer 2 uur met elkaar gespard. Hoe dat werkt? Iedereen krijgt 15 à 20 minuten om een succes te delen (want die mag je vieren!🥂) en een struggle. Aan het einde bespreken we nog welke doelen we de volgende keer willen bereiken.
Ik kan je zeggen: dat werkt als een hele goede stok achter de deur. In januari wist ik bijvoorbeeld niet wat ik wilde vragen, omdat ik totaal niet in een flow zat. Het advies? “Herpak je focus! Je bedrijf mag er niet onder lijden.” Check! Want deze maand zit ik al veel meer in een flow en ben ik lekker aan het knallen 🔥.
Thanks to mijn masterminders @worstenbrood_en_wijn, @jaspermsmit, @wesvgen en @food_notes__!
👀 Wie is jouw business buddy? Tag hem hieronder!
#mastermind #ondernemen #foodondernemer #wijnondernemer #winepreneur #wijnprofessional #ondernemerstip @carola_beleeft #prutsenmetcanva #challenge
    10 jaar geleden zei jij mij vlak na middenacht, to 10 jaar geleden zei jij mij vlak na middenacht, toen ik op het punt stond om naar huis te gaan, dat je iedereen ging vertellen dat ik je vriendinnetje was. Ik durfde er toen niet van te dromen dat we nu samen huisje, boompje, beestje 🐶 zouden hebben.
We hebben samen al zoveel meegemaakt. Mooi dingen, verdrietige dingen, emotionele dingen, gave dingen. En dan ook nog eens zo’n gek jaar, waarin we continu op elkaars lip zitten vanwege corona.
Maar één ding weet ik zeker: ik wil met jou nog wel tien jaar in lockdown. Want je weet me altijd op te fleuren als ik niet goed in mijn vel zit. Inspiratie te geven zonder dat je het door hebt. Te laten knorren om je flauwe grappen.
Daarom deze leuke foto van onze eerste vakantie naar Berlijn (uiteten bij Cappuccino) en een dikke, vette, bruisende toost op onze liefde @fabianinderfurth ❤️.
#wijnliefde #10jaarsamen #toostophetleven #toostopdeliefde #toostopmijnverhaal #genieten
    Check check dubbelcheck? Kun jij deze drie punten Check check dubbelcheck? Kun jij deze drie punten allemaal afvinken? Dan ben je al een heel eind op weg met het bouwen van een topwebsite! Twijfel je nog over een van de punten? Tijd om de handen weer eens uit de mouwen te steken.

De meeste mensen bouwen namelijk hun website en doen er vervolgens soms jarenlang niets meer aan. Terwijl je bedrijf intussen groeit en behoorlijk kan veranderen. Jouw website moet daarin meegroeien!
Om je alvast een beetje op weg te helpen vind je op mijn website (toostaantafel.nl/blogs) wat meer uitleg over deze drie tips. Dan kun je daar in ieder geval mee aan de slag. Die 1001 andere dingen komen dan wel een andere keer 😉.
Sla deze post op zodat je het niet kunt vergeten.
#websitecheck #websitetips #contentspecialist #grandcrucontent #storytelling #wineinspiration #winepreneur #sales #branding #wijnprofessional #wijnmaker #wijnblogger
    8️⃣ seconden: dat is de gemiddelde aandachtssp 8️⃣ seconden: dat is de gemiddelde aandachtsspanne van mensen. Althans, dat beweerde Microsoft ooit op basis van eigen onderzoek.

Of het nou waar is of niet, je hebt maar enkele luttele seconden de tijd om online iemands aandacht te grijpen. Geloof me, voor het openen van een fles wijn kun je langer de tijd nemen 🍾.
Ga jezelf maar eens na. We zitten de hele dag op onze telefoon of laptop en van elke site die we aanklikken verwachten we dat hij binnen no-time is geopend. Laadt hij te traag? Dan haak je af. Tenzij je écht die site wilt zien.
Op social media geldt hetzelfde. Je hebt maar één beeld of één zin om de aandacht van jouw volgers te grijpen. Spreekt het aan? Maakt het ze nieuwsgierig? 🤩 Dan zullen ze stoppen met scrollen en verder lezen. Anders ben je ze kwijt.

Wat is dan de juiste manier om iemands aandacht te vangen? Ik geloof niet dat er zoiets als goed of verkeerd. Zorg vooral voor oprechte berichten waarbij de nadruk niet te veel op sales ligt. Mensen voelen het gelijk aan als iets verzonnen is of wanneer je wilt verkopen. Dus blijf dicht bij jezelf en ga het gesprek met je klanten en volgers aan.
➡️ Ga jij hiermee aan de slag?
#focus #zichtbaarheid #aandacht #storytelling #sales #branding #contentspecialist #wijnprofessional #wijnmaker #wijnblogger
    TikTok en Pinterest zijn de grote winnaars 🥳! W TikTok en Pinterest zijn de grote winnaars 🥳! Wat hebben ze dan gewonnen? De meeste nieuwe gebruikers in 2020.
Onderzoeksbureau Newcom doet ieder jaar groot onderzoek naar het gebruik van sociale media in Nederland 🔎. Welke social media gebruiken we het meest? Hoe vaak? En welke zijn we juist minder gaan gebruiken?
Je raadt het al: TikTok en Pinterest zijn vorig jaar in verhouding het snelst gestegen 📈. Er zitten maar liefst 2,5 keer meer gebruikers op TikTok dan een jaar eerder. En dankzij de lockdown zitten ook meer mensen op Pinterest.
Dit zijn de social media met de meeste Nederlandse gebruikers:
▶ Facebook: 10,4 miljoen (+0%)
▶ YouTube: 9,1 miljoen (-1%)
▶ Instagram: 5,9 miljoen (+5%)
▶ LinkedIn: 5 miljoen (+6%)
▶ Pinterest: 3,9 miljoen (+10%)
▶ Twitter: 2,9 miljoen (+5%)
▶ Snapchat: 2,6 miljoen (-2%)
▶ TikTok: 1,7 miljoen (+149%)
Welke is jouw favoriet en waar zie jij kansen ⭐️?
#socialmedia #tiktok #pinterest #branding #contentspecialist #wijnprofessional #wijnmaker #wijnblogger #zichtbaarheid
    “Let the experience be the marketing”, zei de “Let the experience be the marketing”, zei de Amerikaanse econoom en marketingexpert Joe Pine maandag bij de @horecava.
Let the experience be the marketing, oftewel: de ervaring moet zó goed zijn dat het zichzelf verkoopt. Als het doosje waar je glanzend nieuwe iPhone in verpakt is 📱. Als een prachtige kurk die met een klein sisje uit de champagnefles komt 🍾. Als de zuivere klank van twee glazen wijn waarmee je toost 🥂.
Afijn, je snapt het. Ervaringen zorgen ervoor dat je met nieuwe mensen in contact komt en bestaande contacten kunt versterken. En daarin is een glansrol weggelegd voor storytelling. Neem je klant mee in de ervaring.
🍷 Wijn is het perfecte belevingsproduct. Alles draait erom: van de smaken en de looks tot het gezelschap en de setting waarin je het drinkt. Vertaal dat in jouw communicatie, in de verhalen die je erover vertelt en laat de ervaring voor zich spreken.
Laat in een reactie weten wat jij hiervan vindt ⇩.
#puur #storytelling #wineinspiration #winepreneur #branding #wijnprofessional #wijnmaker #wijnblogger #wineexperience
    Hoe zorg je dat je als (wijn)merk niet alleen waar Hoe zorg je dat je als (wijn)merk niet alleen waardevol bent, maar ook verbinding maakt met je klant? Die vraag stond gisteren centraal bij de Marketing Breakfast Club van de @horecava.

Bij de sessie vertelden trendwatcher @aljandeboer en marketinggoeroe Joe Pine over de waarde van belevingen. En ik zeg je eerlijk: ik had het ene na het andere kippenvelmoment, want ik ben het gloeiend eens met wat de heren vertelden.

Sowieso was het een eer dat Joe Pine digitaal aanwezig vanuit Amerika, hij heeft namelijk zelf ooit de ervaringseconomie bedacht! Nog toffer is dat hij mijn vraag over wat de rol van storytelling en verhalen is beantwoordde. “Zie je werk als een theater”, reageerde hij. “Jij staat op het podium en creëert altijd een ervaring voor je gast of klant.”
Je leest er alles over in mijn nieuwste blog (yesss, #linkinbio)!
#storytelling #wineexperience #wijnmerk #puur #toostopmijnverhaal#wijnprofessional #wijnmaker #wijnblogger
    Volg Toost aan Tafel op Instagram

    Toost aan Tafel | Manon de Boer
    Tilburg
    KvK: 64191230
    Btw: NL002245245B05

    +31 6 45 122 948
    manon[at]toostaantafel.nl

    Bekijk de privacyverklaring of algemene voorwaarden

    Aanmelden voor wijnpost

    ©2021 Toost aan Tafel | Alle rechten voorbehouden

    Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Niet die lekkere chocolate chip cookies, maar de digitale variant.
    Voor sommige soorten heb ik je toestemming nodig. Lees meer INSTELLINGENACCEPTEREN
    Privacy & Cookies

    Privacyoverzicht

    Deze website gebruikt cookies om het jou nog makkelijker te maken wanneer je de site bezoekt. De cookies zijn verdeeld in verschillende categorieën, zoals de noodzakelijke cookies die in je browser worden opgeslagen en zorgen dat de basis functionaliteiten van de website goed werken. Ook gebruik ik cookies van derden om te analyseren en begrijpen hoe mijn bezoekers de website gebruiken. Deze cookies worden alleen in je browser opgeslagen als jij daar toestemming voor geeft. Mocht je echt willen, dan kun je de cookies alsnog weigeren. Dit kan wel gevolgen hebben op de werking van de website op jouw apparaat. Meer informatie vind je het privacybeleid.
    Necessary
    Altijd ingeschakeld

    Noodzakelijke cookies zijn essentieel voor de werking van de website. Onder deze categorie vallen alleen de cookies die basisfunctionaliteiten en de beveiliging van de website garanderen. Deze cookies slaan geen persoonlijke informatie op.

    SAVE & ACCEPT