Méthode Toost

In 6 stappen van bulk naar bestseller. De Méthode Toost helpt jou om van je wijnbedrijf een krachtig en puur merk te maken.

Speciaal voor wijnmakers en -professionals

Ben jij bulk of bestseller? Grote kans dat je het laatste antwoordt. Toch zijn er maar weinig ondernemers een bestseller. Simpelweg omdat ze uit enthousiasme gelijk een website hebben gebouwd en focussen op het verkopen van hun dienst of product. Maar daarmee wordt het merkverhaal volledig vergeten. Hoe ik dat weet?

    Op jouw website staat alleen een algemeen verhaal over je bedrijf
    Jouw teksten missen persoonlijkheid
    Regelmatig posten op social media lukt je niet
    Je hebt het alleen maar over jouw product, niet over het verhaal

Maar mensen kopen van mensen, niet van winkels of websites. Ze moeten zich verbonden voelen met iemand of zich herkennen in een verhaal. Waarom is dat zo belangrijk voor jouw wijnmerk? Nou, Nederlanders drinken maar liefst 400 miljoen flessen wijn per jaar, maar geven er gemiddeld slechts €3,65 per fles aan uit.

Wil je dat mensen jouw wijn drinken, dan moet jij je dus onderscheiden met jouw content én verhaal. Zo groei je van bulk naar bestseller. Geen idee waar je moet beginnen? Met de Méthode Toost help ik je in 6 stappen dat te bereiken.

Zo groei je van Bulk naar Bestseller
Méthode Toost | Toost aan Tafel | Manon de Boer
Contentspecialist Manon de Boer | Toost aan Tafel

Over de Méthode Toost

De Méthode Toost is een uniek 6-stappenplan waarbij ik je help om je bedrijf op een nieuwe manier te bekijken en jouw branding precies kloppend te maken. Een herkenbaar, sterk merkverhaal – waarmee jij jezelf en je bedrijf laat zien – zorgt ervoor dat mensen jouw wijnmerk herkennen en zich verbonden voelen.

Wil jij aan de slag met de Méthode Toost? Ben jij er klaar voor om te groeien en je te onderscheiden van de rest? Plan dan 30 minuten gratis Toost-tijd in, om te bespreken waar jij naar toe wilt groeien en hoe je dat bereikt. De Méthode Toost is een traject met een minimale duur van 3 maanden.

YES, DIT WIL IK!

De 6 stappen uit de Méthode Toost

Van Bulk naar Bestseller

1.

Basis Brut

Waar staat jouw wijnbedrijf nu?

De Basis Brut is de nulmeting van je bedrijf. Waar sta je op het moment dat je met de Méthode Toost begint? Met mijn expert-oog kijk ik naar je online en offline uitingen. Welke taal spreek je en hoe kom je over?

De Smaakmaker | Toost aan Tafel
2.

De Smaakmaker

Wat is jouw echte verhaal?

Jij bent De Smaakmaker! De wijnprofessional en kenner. Maar wat is jouw échte verhaal? Met interviews, een-op-eengesprekken en een wijnwandeling leer ik jou kennen en krijg je een blauwdruk van jouw pure verhaal.

3.

Filtratie

Wat zijn de verbeterpunten?

De manier waarop jouw verhaal wordt verteld, moet helemaal kloppen met wie jij bent en wat je doet. Bij het blenden bekijken we hoe jij je verhaal beter vertelt en hoe je er een kloppend geheel van maakt.

Filtratie | Méthode Toost | Toost aan Tafel
4.

Dosage

Hoe bereik je jouw fans?

Stel, je staat op een verjaardag en iemand begint uit het niets te praten. Niemand die luistert. Zo werkt het ook met jouw klanten. Je moet precies weten tegen wie je het hebt, om ze persoonlijk aan te spreken met jouw content.

5.

Grand Cru content

Hoe vertel je jouw verhaal?

De basis voor een sterk verhaal ligt er, je weet wie jij als grootste fan wilt hebben en hoe je die bereikt. Nu is het tijd voor de Grand Cru content. Foto’s, video’s en teksten die helemaal in lijn zijn met jouw wijnzaak.

Grand cru content | Toost aan Tafel
Méthode Toost | Toost aan Tafel
6.

De groei en bloei

Hoe blijf je on top of mind?

Het is tijd om te bloeien en groeien! Hoe reageren jouw fans op de teksten en foto’s? In deze fase moet je blijven analyseren, bijsturen én vooruit plannen. Wat zijn je plannen komend jaar en welke Grand Cru content hoort daarbij?

Aan de slag met de Méthode Toost? Plan dan 30 minuten gratis Toost-tijd in om te bespreken waar jij naar toe wilt groeien en hoe je dat bereikt.

De Méthode Toost is een traject met een minimale duur van 3 maanden.

YES, DIT WIL IK!

Anderen over samenwerken met Toost aan Tafel:

★★★★★

Ik houd niet van officiële meetings en daar past Manon helemaal bij. Ze wordt deel van het bedrijf waar ze mee werkt en denkt op alle vlakken met je mee. Het zijn de kleine dingen waarmee ze een bedrijf of evenement professionaliseert. Manon is toegankelijk, benaderbaar en makkelijk om mee te werken en zorgt ook voor een portie Brabantse gezelligheid.

Jasper Tasseron | Vignerons du Terroir & Champagne Moutardier

★★★★★

Manon weet in korte tijd een vertrouwensband met mensen op te bouwen. Ze zet je in je kracht gezet en weet het pure van iemand te vangen. Wat mij ontroerde bij de documentaire die ze maakte, is dat je met het eerste beeld meteen in het verhaal zit.

Marlies Beeks | oprichter Stichting Light of Life

★★★★★

Verbinding maken, effectief werken en mensen op hun gemak laten voelen. Manon zorgt ervoor. Ze kijkt van buiten naar binnen, kan de hoofdzaken eruit halen en alles samenbrengen.

Guus Geisen | organisatie- en onderwijsbegeleider

Over Manon & Toost aan Tafel

Toost aan Tafel = Manon de Boer! Ik ben jaren geleden besmet met het wijnvirus (toen we corona nog niet kenden). Het harde werken van de wijnboer, de smaken in een glas, de verhalen en beleving als je wijn proeft… Ik hou ervan. Vanuit deze liefde en kennis als journalist en contentmaker is Toost aan Tafel geboren.

Als storyteller en contentspecialist draait het voor mij allemaal om het vertellen van pure verhalen. Verhalen die raken en die mensen met elkaar verbinden. Combineer dat met een flinke portie mensenkennis, de nieuwsgierigheid om altijd te weten wat mensen nou écht drijft en je hebt het recept voor een bruisende contentmaker. Ik zorg dat jij jouw bedrijf leert kennen en profileren op een manier die je nog niet voor mogelijk zag.

Volg mij ook op:

                       

Manon de Boer | Toost aan Tafel