“Wil je het grappig of gek hebben? Laat ik beginnen met mijn favoriete dieren. Super origineel natuurlijk! Ik ben gek op honden, maar mijn lievelingsdieren zijn toch echt… KOEIEN! Tja, mijn naam is niet voor niets Manon de Boer hè. Als ik koeien zie, wil ik ze altijd aaien en knuffelen. En ze zijn natuurlijk hartstikke veelzijdig. Nummer twee dan: ik moet altijd niezen als ik pure chocolade eet. Best lastig als je helemaal gek bent van chocolade, maar gelukkig ben ik er niet allergisch voor. En nummer drie: mijn vriend Fabian heeft mij jaren geleden aangestoken met het wijnvirus. Hij nam mij voor het eerst mee uiteten bij een sterrenrestaurant (De Bokkedoorns) en ons eerste jubileum vierden we bij De Librije. Nooit gedacht dat ik nu ook in de wijnwereld zou werken!”
“Ik ben het ooit begonnen als wijnblog, dat is ontstaan uit mijn oude horecablog Tilburg Toost. En omdat ik van huis uit journalist ben, heb ik gezocht naar een manier om mijn site en liefde voor wijn te combineren met mijn kennis over content. Ik heb een wijnopleiding gedaan (WSET2) en kwam er al snel achter waar mijn kracht ligt: het vertellen van pure verhalen die raken. Iedere wijnprofessional heeft zo’n verhaal, maar je leest het zelden, laat staan dat ze het gebruiken om hun wijnmerk te versterken. Daarom heb ik mijn eigen Méthode Toost ontwikkeld.”
“Van Radar, waar ik lang geleden stagiaire was en bijna elke maandagavond in het telefoonteam zat. Of van mijn artikelen die ik schreef voor het AD en het Brabants Dagblad? De oplettende lezer heeft mij laatst ook nog kunnen spotten in de Telegraaf.”
“Au, dat is een pijnlijke haha. Jarenlang hebben we thuis een mooie fles Scharzhofberger Riesling Spätlese 2010 van Egon Muller liggen. Die wilden we op vakantie in Ribera del Duero openmaken tijdens een picknick bij zonsondergang. Gooi ik gewoon een vol glas over het picknickkleed heen! Zo zonde… Gelukkig wel een anekdote die van pas kwam voor mijn e-book over storytelling.”
“Saai als je het mij vraagt! Niet omdat ik saai ben, maar ik vind het geweldig dat iedereen zo anders is. Iedereen bewandelt een ander pad en heeft daardoor een puur en authentiek verhaal. Hoe gaaf is dat?!”
“Een goede fles wijn, mijn beste vrienden, spelletjes en oude elpees grijs draaien. Ik vind het heerlijk om uit eten te gaan of naar een toffe wijnbar, maar uiteindelijk draait het vooral om het gezelschap. En ik ben een echte bourgondiër die thuis het liefst volle borrelplanken met kaas op tafel zet.”
“Ondernemers of wijnprofessionals met ambitie. Mensen die nooit zijn uitgeleerd en het beste in zichzelf en vooral hun wijn en wijnmerk naar boven willen halen. Doordat ik op hun kernverhaal richt, help ik bij het bouwen van een krachtig wijnmerk waarmee je vertrouwen creëert en verbinding maakt met (potentiële) klanten. Ik zeg: een win-winsituatie. Mijn aanbod is daarom ook zo ingedeeld om op verschillende manieren met mij samen te werken: voor het maken van content, maar ook voor het grote plaatje. De Méthode Toost waar ik het net over had.”
“30 minuten gratis Toost-tijd met mij inplannen! Dit telefonische gesprek is dé manier om snel kennis met elkaar te maken en te bespreken waar jij naar toe wilt groeien en hoe je dat bereikt. Drinken we geheel coronaproof vanuit huis een glaasje bubbels met elkaar terwijl jij de eerste stap zet om door te groeien met jouw wijnonderneming.”