Over Toost aan Tafel & Manon
Waarom Toost aan Tafel?
Toost aan Tafel staat voor een warm, feestelijk gevoel, voor écht jezelf kunnen zijn. Maar vooral ook voor herinneringen en het vertellen van verhalen over wijn, eten en het leven. Wijn en eten verbindt mensen. Ik schuif graag bij je aan tafel om het eens écht goed over je wijnbedrijf te hebben. Zodat jij jouw pure verhaal op de juiste manier vertelt aan je klanten.
Wil jij ook eens (virtueel) bij mij aan de keukentafel schuiven om te sparren over je bedrijf? Stuur me gerust een mail, dan prikken we snel jouw Toost-tijd.
9 vragen aan contentspecialist Manon
Om te beginnen: vertel eens 3 grappige weetjes over jou!
“Laat ik beginnen met mijn favoriete dieren. Ik ben gek op honden, met name onze Thibo, maar mijn lievelingsdieren zijn toch echt… KOEIEN! Nummer twee dan: ik moet altijd niezen als ik pure chocolade eet. En drie: mijn vriend Fabian heeft mij jaren geleden aangestoken met het wijnvirus (kan dat nog met corona?). Hij nam mij voor het eerst mee uiteten bij De Bokkedoorns) en ons eerste jubileum vierden we bij De Librije. Toen had ik niet kunnen bedenken dat ik nu ook in de wijnwereld zou werken.”
Hoe ben je dan met Toost aan Tafel begonnen?
“Als horecablog Tilburg Toost. Omdat journalistiek heb gestudeerd, zocht ik naar een manier om deze blog en mijn liefde voor wijn te combineren met mijn kennis over content en marketing. Dankzij een wijnopleiding (WSET2) en coaching weet ik nu precies wat mijn kracht is: pure verhalen vertellen die raken. Iedere wijnmaker en wijnprofessional heeft zo’n verhaal, maar dat verhaal wordt zelden optimaal gebruikt om hun wijnmerk te versterken. Daarom ben ik Toost aan Tafel gestart en heb ik de Méthode Toost ontwikkeld.”
Waar kunnen we jou van kennen?
“Van Radar, waar ik lang geleden stagiaire was en bijna elke maandagavond in het telefoonteam zat. Of van mijn artikelen die ik schrijf voor onder andere het AD. De oplettende lezer heeft mij ook wel eens kunnen spotten in de Telegraaf.”
Aan welke wijn heb je de mooiste herinnering?
“Dat zijn er nogal wat! Ik ben iemand die altijd wijnen en smaken koppelt aan herinneringen. Wijn is namelijk veel meer dan zuren, suikers, alcohol, tannines en noem het maar op. Je drinkt het om van te genieten, om samen te proosten op het leven, om herinneringen te maken. Elk glas wijn heeft zijn eigen verhaal. Het verhaal van de wijnmaker, van het moment waarop je het drinkt en natuurlijk van de herinnering die je eraan hebt. En daar kan ik niet tussen kiezen ;-).”
Wat is je grootste wijnblunder?
“Au, dat is een pijnlijke haha. We hadden thuis al heel lang een mooie fles Scharzhofberger Riesling Spätlese 2010 van Egon Muller liggen. Die wilden we op vakantie openmaken tijdens een picknick bij zonsondergang. Gooi ik gewoon een vol glas over het picknickkleed heen! Zo zonde… Gelukkig wel een blunder die van pas kwam voor mijn e-book over storytelling.”
Als iedereen een kloon van Manon de Boer zou zijn, hoe zou de wereld er dan uitzien?
“Saai als je het mij vraagt! Niet omdat ik saai ben, maar ik vind het geweldig dat iedereen zo anders is. Iedereen heeft een puur en authentiek verhaal. Hoe gaaf is dat?! Niemand is perfect en juist die rauwe randjes houden het leven spannend.”
Hoe ziet jouw ideale zaterdagavond eruit?
Een fles Nederlandse wijn op tafel, een bordspel spelen met mijn beste vrienden en oude elpees grijs draaien. Ik vind het heerlijk om uiteten of naar een toffe wijnbar te gaan, maar uiteindelijk draait het om het gezelschap. En ik ben een echte bourgondiër die thuis het liefst borrelplanken vol met kaas op tafel zet.”
Met welke klanten werk jij het liefst?
“Wijnmakers en wijnprofessionals met ambitie. Ben je nooit uitgeleerd en wil je het beste in jezelf, je wijn en je wijnmerk naar boven halen? Dan zijn we een match. Doordat ik mij op het verhaal van jou als Smaakmaker richt, bouwen we samen een krachtig wijnmerk waarmee je vertrouwen creëert en verbinding maakt met (potentiële) klanten. Ik zeg: een win-winsituatie. Mijn aanbod is daarom ook zo ingedeeld dat je op verschillende manieren met mij samen kunt werken: voor het maken van content, maar ook voor het grote plaatje. De Méthode Toost.”
Dat klinkt goed. Zullen we bellen?
“Leuk! Laten we gratis Toost-tijd plannen. Dat is dé manier om snel kennis met elkaar te maken en te vertellen waar jij naar toe wilt groeien. Samen kijken we hoe je dat kunt bereiken. Drinken we gelijk een (digitaal) glas bubbels met elkaar om te toosten op het feit dat jij jouw wijnonderneming gaat laten groeien.”
Samengewerkt met:
Contact
Wil je 1-op-1 bespreken welke dienst het best bij jou past? Of heb je een prangende contentvraag voor jouw wijnbedrijf? Neem dan contact met mij op.