De Smaakmaker

Jij bent de Smaakmaker, dus jij staat centraal.

Maak verbinding vanuit jouw pure verhaal

Mensen zijn net als druiven, elk met een eigen karakter en verhaal. Bij wijn halen we het beste in de druif naar boven voor een waanzinnige cuvée. Dat wil je als smaakmaker ook creëren met jouw wijnmerk. Mensen moeten er geen genoeg van krijgen. Daarom moet jouw verhaal raken.

Uit onderzoek blijkt dat we meer dan 95% van de tijd iets kopen uit een impuls, gevoel of emotie. Een product verkoopt zich niet vanzelf, dus moet je jouw pure verhaal consistent blijven vertellen om verbinding te maken met mensen en gezien én geproefd te worden.

Hoe pak je dat aan?
Met De Smaakmaker. En beste wijnprofessional, jij bent de Smaakmaker. Omdat ik met een andere focus naar jou en je bedrijf kijk, leg ik andere accenten voor de branding van jouw merk. Ik zoek de verbinding met wie jij echt bent.

De Smaakmaker is de tweede stap in de Méthode Toost. Samen met de Basis Brut vormt hij het uitgangspunt voor de filtratie.

Wijngaarden Champagne

Persoonlijk gesprek

Een persoonlijk diepte-interview waarbij ik je je alles vraag over jouw bedrijf, wie je bent en waarom je ooit bent begonnen in de wijnwereld.

Met de voeten in de klei

Ik wil zien hoe je werkt, wat je filosofie is en wat jouw aanpak is. Letterlijk de sfeer proeven, een kijkje nemen in de wijnkelder en met je meelopen.

Anderen over jou

Als je ervoor openstaat wil ik graag in gesprek gaan met iemand die dicht bij jou staat en je bedrijf goed kent, om erachter te komen hoe diegene jouw verhaal ziet.

Grand Cru Content (Toost aan Tafel)

De Blauwdruk van De Smaakmaker

Na ons persoonlijke gesprek en het moment waarop we samen de handen uit de mouwen steken, is het tijd voor de Blauwdruk. Het pure verhaal van jou als smaakmaker. Je krijgt deze Blauwdruk in de vorm van een tijdschrift: Magazine De Smaakmaker.

In het tijdschrift (waarvan je 25 exemplaren ontvangt om uit te delen) staan onder andere een uitgebreid interview, dat je bijvoorbeeld ook op je website kunt publiceren of met media kunt delen. Natuurlijk vind je hierin ook de unieke kenmerken uit jouw verhaal terug. Ook ontvang je het audiobestand van ons gesprek.

Gecombineerd met de Basis Brut is De Smaakmaker het fundament voor een sterk wijnmerk. De prijs voor de Blauwdruk van De Smaakmaker is:

€ 1497

prijs excl. btw

Over Manon & Toost aan Tafel

Toost aan Tafel staat voor écht jezelf kunnen zijn. Voor een warm, feestelijk gevoel. Maar vooral voor jouw wijnverhaal. Bij wijnmarketing draait het voor mij altijd om één ding: het vertellen van een puur verhaal. Een verhaal dat raakt en dat jou en je klanten met elkaar verbindt. 

Jaren geleden ben ook ik besmet met het wijnvirus. Het werk van de wijnboer, de smaken in het glas, de beleving van wijn en alle herinneringen… ik hou ervan. Die liefde heb ik gecombineerd met mijn journalistieke kennis en ervaring om verhalen te vertellen. Et voilà: Toost aan Tafel is geboren. Ik help je om jouw wijnbedrijf nóg beter te leren kennen en een wijnmerk te bouwen dat staat als een wijnhuis.

Samen aan tafel gaan om te sparren over je bedrijf? Stuur me een mail, dan prikken we snel jouw Toost-tijd.

Volg mij ook op:

Wijnmarketing specialist Manon de Boer (Toost aan Tafel)

Blauwdruk van De Smaakmaker aanvragen

Wat leuk dat je een blauwdruk wilt van wie jij bent als De Smaakmaker. Laten we daar alvast op toosten, want het betekent dat jij met jouw ambities aan de slag wilt en klaar bent om te groeien met jouw wijnonderneming! Vul onderstaand formulier in om jouw aanvraag door te geven.