Wijn van Nu: nieuwe podcast over wijnmarketing en branding

Wijn van Nu | Podcast voor wijnprofessionals over het wijnvak, marketing en branding

Wie mijn mailings ontvangt of Toost aan Tafel op social media volgt, kan het haast niet hebben gemist: ik ben een nieuwe podcast begonnen met Zelda van My Winelife. Wijn van Nu. De eerste afleveringen zijn vanaf nu te beluisteren!

Podcasts zijn er in allerlei soorten en maten. Wat ik nog miste was een podcast voor wijnprofessionals die niet alleen over wijn gaat, maar juist ook over marketing en branding. Want of je nu sommelier, wijnimporteur of wijntrainer bent: jij bent je eigen merk. Dus hoe positioneer jij je als wijnprofessional? Welk platform kies je uit al die sociale media? Heb je een website nodig? En hoe groei je mee met alle ontwikkelingen binnen en buiten de wijnwereld?

De online sommelier

Over al die vragen en onderwerpen deel ik natuurlijk al mijn kennis op deze website. Maar een podcast? Die ontbrak nog. Toen ik in februari online meeluisterde met de wijnbijeenkomst op de Horecava, hoorde ik dat er werd gesproken over de accentverschuiving voor de sommelier. Door onder andere corona is die steeds meer online gaan werken. Logisch. Maar de vraag van een van de tafelgasten was hoe je dan toch met anderen in discussie kunt blijven en het gesprek aangaat?

Je raadt het al: juist met gasten, bezoekers of mensen die een proeverij volgen, kun je online in gesprek gaan. Dat deelde ik via Instagram en daarop raakte ik op mijn beurt weer in gesprek met Zelda van My Winelife. We ervaren allebei dat er een gat is tussen de jongere en oudere wijnprofessionals. Waar de ene groep zich vol op social media stort maar soms nog wat onzeker is over zijn wijnkennis, worstelt de andere juist met social media terwijl die een wijnkelder vol kennis heeft.

Eerste afleveringen

Hoe kunnen we die twee werelden meer bij elkaar brengen en mensen meenemen in het belang van marketing en branding rondom jouw wijnmerk en daarnaast tips delen over hoe je jouw wijnkennis kunt overbrengen? Nou, zo is Wijn van Nu geboren. Elke aflevering staat er een ander onderwerp centraal. Om te beginnen hebben we gelijk vier afleveringen voor je opgenomen, onder andere over social media, het gat tussen de generaties en Instagram. De planning is dat we zeker twee keer per maand een nieuwe podcast live zetten en we in de toekomst ook bij wijnprofessionals langs gaan voor mooie gesprekken.

Ik zou zeggen: ga Wijn van Nu vooral luisteren en volgen op Spotify, Google Podcasts of Apple Podcasts. Via onze Instagrampagina delen we ook elke week de belangrijkste tips uit iedere aflevering.

Heb je vragen, wil je reageren op een aflevering of heb je een verzoek voor een specifiek onderwerp? Stuur het in een mail of spreek het hier in.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Wil je geen blog missen?

 Meld je aan voor de Wijnpost van Toost aan Tafel.

Contentplan voor wijnprofessionals (Manon)

Wijnpost van Toost aan Tafel

Wil jij geen blog missen en als eerste op de hoogte zijn van nieuwe diensten? Meld je dan nú aan voor de wijnpost van Toost aan Tafel.